søndag 26. oktober 2014

Padlet

Ofte når jeg holder på med digitale verktøy, tar jeg meg i å bli positivt overrasket....
Overrasket over hvor enkelt tinge EGENTLIG er.... Med ting mener jeg oppgaver og programmer, som i først omgang virker heeeeelt umulig.

I dag har jeg opprettet en vegg i programmet Padlet. Dette hadde jeg gruet meg litt til, siden nye programmer ofte blir heldagsprosjekter. Jeg hadde rett og slett sett for meg at å opprette en padlet, skulle ta mange timer. Nå viste det seg at det gikk fort, fort, FORT!!! Det var kjempeenkelt.
Gå inn på padleten min å skriv noe :)

Bilde ble lastet ned her


Padlet er et gratis program. Den som skal opprette en padlet må lage seg en konto, men man trenger ikke ha konto for å skrive på en "vegg". I tillegg er programmet enkelt å bruke og er tilgjengelig på alle "dingser".

Uten at jeg har testet programmet i undervisning, ser jeg for med at Padlet kan bli stor suksess. Elevene kan for eksempel ha idemyldring, skrive hva de trenger å jobbe mer med eller skrive inn anonyme spørsmål.

3 kommentarer:

  1. I kontrast til det du beskriver om møtet med Scribus gikk det å "komme innenfor" Padlet fort, fort, FORT. Så bra.
    Jeg har hengt opp noe på veggen din.

    SvarSlett
  2. Ja du har helt rett Thomas. Takk for bidraget på Padleten min;)

    SvarSlett
  3. Padlet funker bra! Kan sikkert brukes i undervisninga! Nå har jeg skrevet på padleten din!:)

    SvarSlett